JESSLAN

Jag är fet - på ett soft sätt

Chilla gunilla

Kategori: Allmänt

Min pappa har alltid sagt tre saker till mig:1. Man kan inte vara bast pa allt2. Man kan inte vara kompis med alla3. Man kan inte ha kul jamt
Lagg sedan till ett ", Jessica" efter varje mening, for att fortydliga liksom.
Ju mer jag slappt pa utomstaende press: masten, borden, forvantningar, skit jag inte bryr mig om, har jag blivit mycket lugnare och tryggare. Men jag har nu insett att jag ar bast pa att inte vara bast pa allt, jag forsoker vara den basta kompis jag kan vara till dem jag vill vara. Och jag har kul hela tiden. I alla fall nar jag VILL ha kul. For nar jag inte vill gora nagot "typiskt kul", utan foredrar att loka, da gor jag det vilket innebar att jag har kul. Det handlar om att lyssna pa sig sjalv. Vad vill jag? Vad kanner jag? Och ibland ar det klart att man har mindre kul, eller ar ledsen for att nagon inte vill hanga, eller kanner prestaionsangest. Men det handlar om att vardera alla masten och bestamma sig for vilka som ar ens egna och vilka som kommer fran omvarlden och darefter bestamma vilka man sjalv faktiskt tycker ar viktiga. Man maste hitta tillbaka till sig sjalv lixx. 
Nu har jag gjort ett prov, kande noll stress, pluggade 3,4 pa en scala till 10 kanske. Tror jag fick C. Och i sa fall ar jag helt nojd. 
Just chillin

Kommentarer


Kommentera inlägget här: