JESSLAN

Jag är fet - på ett soft sätt

Boendekrisen

Kategori: Allmänt

Det största problemet här i Santa Barbara är att hitta någonstans att bo. Det är katastrof. Alla pratar om det, alla har ångest över det. Det är kalabalik. Idag gick till ett hus som jag varit i innan och som jag kände att jag ville ha. Nu träffade jag han jag skulle bo med. Alltså lökarnas konung satt med sina superhöga kompisar i ett rum som luktade lite suspekt. Och jag kände bara - jag tar det. Jag betalar 900 dollar i månaden för att bo i denna knarkarkvart med män jag inte känner. Ett krav hade jag dock - jag vill ha ett lås på min dörr. Någon jävla måtta får det lov att vara.
 
Han skulle höra av sig senare när han hade bestämt sig, men det vet man aldrig om de gör. Så vi får väl se. Jag är för trött för att ha panik nu. På väg hem fick jag skjuts av världens gulligaste taxichaufför. Han var från Iran och vi delade samma tankar om religion och mänskliga rättigheter. Han tog mitt nummer och skulle höra av sig om han hittade ett rum, nu VET man ju aldrig med det men jag uppskattadde gesten.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: