JESSLAN

Jag är fet - på ett soft sätt

Fussball zu spielen

Kategori: Allmänt

Jag har varit med på uttagningen för skollaget i fotboll här i Amerikat. Det har inte gått jättebra men tränaren kan inte bestäma sig om jag får vara med eller inte. Så jag fortsätter att träna men det är frustrerande att inte veta eftersom skollaget är en kurs och kommer jag med måste jag droppa en annan. Jag måste också lägga om hela mitt schema runt träningar och matcher ifall jag kommer med, så jag längtar tills jag får besked.
 
Hur är då amerikanarna på att spela fotboll? De har väldigt korta shorts, det har visserligen inget att göra med hur man är men jag älskar korta shorts så det gör mig glad. Träningarna är upplagda som så att vi börjar kl 12 (då det blir tokvarmt) och värmer upp och har fys, sedan kör vi lite olika övningar och springer och har oss i ca två timmar. Helt galet alltså. Deras spelstil är ganska olik vår svenska, dels att de tränar längre och kombierar fys med teknik och vanligt spel men deras tankesätt är inte heller som vårt.
 
Spelet ska gå väldigt fort, lite mer som inomhusfotboll och de spelar sig fram i mitten av planen, istället för på kanterna. Detta gör att jag måste tänka mycket snabbare och inte hålla i bollen eller börja om som jag är van vid. Som kantspelare brukar jag få bollar jag springer på och spelar in mot mitten kanske i mitten av motståndarlagets planhalva. Här fattar jag faktiskt int riktigt vad jag ska göra. Om jag ska gå in mer mot mitten, även jag eller fortsätta försöka göra mig spelbar på kanten.
 
Amerikanarna tränar så himla mycket, så fysiskt sätt är jag sämre, jag har inte samma kondition och styrka. Men de borde lära sig att lugna ner spelet, hålla i bollen och bredda, för de fastnar mycket på mitten i korta passar fram och tillbaka som ibland är för snabba för deras eget bästa. Det är en omställning men det är kul att träna och spela lite vilket som.
 
Jag vet inte om jag vill komma med. Jag vill för jag älskar att vinna och vill ha den bekräftelsen från tränaren men tiden som jag måste lägga ner på laget kan kännas lite övermäktig. Det roliga om jag kommer med är att jag lär känna fler, faktiskt tränar och får se mer av Kalifornien i och med bortamatcher. OCH NÅGON SLAGS BORTAMATCH SKA JAG VÄL FÅ HA I DET HÄR LANDET.
 
Wish me luck!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: