JESSLAN

Jag är fet - på ett soft sätt

Hetsen som förpestar

Kategori: Allmänt

 
 
    
Alla ni som tränar, äter rätt och mår bra - fortsätt. Ibland kan jag avundas er. Avundas er, för visst får jag njuta av godare saker men ni respekterar era kroppar på ett annat sätt. (Även om stenhård träning kan slita mer på kroppen, än bygga upp den).
Bilder som dessa måste vi dock akta oss för. Det här är INTE inspirerande bilder.
Bild nummer ett är ett klassiskt exempel på hur tjejer inte kan vara glada för varandra. Hur vi alltid måste tävla mot varandra och att vi TJEJER inte är ett lag, utan motståndare. Det behöver inte stämma. Var glad för dina tjejkompisar, heja på dem och stötta dem. Fall inte offer för skitsnack såsom detta.
Bild nummer två är hetsande och bygger på att vi har ETT ideal som alla absolut inte kan leva upp till. För några dagar sedan låg jag och Matilda på stranden och diskuterade kroppar och dylikt. Jag sa att jag i överlag är nöjd med min kropp men ibland önskar jag att jag hade längre och smalare ben. "Men ser inte du ut så?" frågade Matilda. Alltså är inte min kroppsbyggnad så att jag inte är gjorde för långa och smala ben. Jo, det stämmer. Alla har olika förutsättningar och alla är vackra på olika sätt. Ingen klyscha.
Bild nummer tre: Ryan Gosling, DU SKA GE SJÄLVA FAN I VAD JAG ÄTER OCH HUR SÖT JAG ÄR FÖR DET ENA UTESLUTER INTE DET ANDRA, DIN DUMMA JÄVEL.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: