JESSLAN

Jag är fet - på ett soft sätt

Skulle det vara så hemskt om alla var lika värda?

Kategori: Allmänt

På genusvetenskapen fick vi för några lektioner sedan frågan "är du feminist?" man skulle skriva svaret på ett papper och ett par lektioner senare sa min lärare vad vi svarat. 30% kallade sig själva feminister. I en genusklass. Majoriteten av dessa var män. Jag är mållös.
 
Vi diskuterade inte detta under lektionen men jag bad min lärare att vi skulle göra det senare. Och inte för att jag vill skrika på dem, utan för att jag är öppet intresserad. Vilka är människorna som inte vill ha jämställdhet? Vilka är människorna som är så rädda att "kvinnorna ska ta över" (vilket inte är frågan, men seriöst, vad är det värsta som kan hända?) att de hellre vill ha ett patriarkat?
 
Vem vill inte leva i ett jämlikt samhälle? Det tycker jag är konstigt.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: