JESSLAN

Jag är fet - på ett soft sätt

My brain hurts

Kategori: Allmänt

Det är så otoligt mycket som händer i mitt huvud just nu att jag knappt vet vad som är upp och ner. Jag trodde att när jag väl hittat boende, bestämt kurser och köpt kurslitteratur så skulle jag kunna andas ut. Det var då jag skulle sluta oroa mig och bara få börja njuta ordentligt över detta äventyr. Men det är som att intrycken aldrig tar slut. Jag antar att nu, när en något som när vardag, börjar tas vid är när man är menad att börja anpassa sig ordentlig till sin omgivning. Och min överanlyserande hjärna går på högvarv.
 
Det är så mycket som händer; jag träffar nya människor med nya tankar och erfarenheter. Och i alla relationer försöker man känna efter, undersöka och förstå varje ny människa. Vem är detta? Vem är jag inför denna människa? Och i överlag; vem är jag? Vem är jag här i USA, är det samma människa som i Sverige? Jag försöker hitta vem jag är och vem jag vill vara. Och det är jobbigt. Jag vill bara ha en miljon kilo bekräftelse och en uppmuntran att jag är på rätt väg.
 
Jag har klasser som får mig att ifrågasätta tidigare tankesätt, jag har en kultur som ifrågasätter mina tidigare tankesätt. Och någonstans blir jag orolig. Inte så att jag känner mig otrygg hela tiden, egentligen känns livet bra men jag märker hur jag försöker bearbeta all ny information och bestämma vad jag ska göra av den. Ibland medvetet och ibland tror jag det sker omdetvetet. Det är därför jag går runt med en känsla av nervositet som jag inte kunnat sätta fingret på.
 
Ni behöver inte vara oroliga över att jag inte trivs, för det gör jag men att utvidga sina tankebanor och värderingar tar på krafterna.
 
Genusvetenskapen ifrågasätter kön på ett sätt jag aldrig gjort tidigare och vissa frågor får det bokstavligt talat att göra ont i hjärnan på mig. Vi diskuterar arv och miljö och jag kan inte hjälpa att undra vad av mig som är just arv och vad som är miljö.
 
I Relationship Selling diskuterar vi olika säljsätt, etik och moral och hur man bygger upp säljrelationer. Förvisso handlar det om större bolag än jag jobbat med men det är fortfarande intressant och mycket jag kan applicera på mitt arbete hos Levi's. Vem är jag som säljare? Hur vill jag vara? Och jag börjar ifrågasätta mitt sälj, på både gott och ont. Vissa saker jag har gjort har varit mindre bra men det har jag ofta känt och modifierat. Men jag blir irriterad över att jag ifrågasätter saker jag gjort som varit uppskattade och omtyckta.
 
Hur som jävla helst. Det är mycket som snurrar och jag vill egentligen bara stänga av hjärnan (men kanske inte sova efter nattens bravader) men förösker att bearbeta utan att älta. Jag tror det handlar om att försöka vara öppen för förändring men ta allt i sin egen takt. Och ifrågasätta. Vi måste alltid ifrågasätta information vi ges och kunskaper vi haft sedan tidigare. Det är det jobbiga men också det som kommer göra oss till mer mångfacetterade individer.
 
Nu ska jag dricka upp mitt te (jag vet, VEM är jag!?) och börja plugga. Har ni tips på hur man läker en torr och hes hals mottages dem gärna.
 
Love
 
 

Kommentarer

  • Veronica säger:

    Ha lite honung i teet så lidrar det halsen.

    2013-09-04 | 20:14:38
    Bloggadress: http://jesslan.blogg.se

Kommentera inlägget här: